Den bæredygtige begravelse / bisættelse
Bæredygtige begravelse.
Ved Søby Begravelse tilgodeser vi også muligheden for den miljøvenlige begravelse, for det menneske der livet igennem har prioriteret at værne om vores natur. Derfor er vi stolte af at have den bæredygtige kiste ”Orbit kisten” i vores sortiment, der giver muligheden for at forlade denne verden i overensstemmelse med egne overbevisninger.
Orbitkisten er bæredygtig fordi den blandt andet er fri for maling og lak, den er fri for metal, den er 100% brændbar og nedbrydelig, den udleder 85 % mindre Co2 ved produktion og så vejer den kun 12 kilo fordi den består af 80% mindre træ, end en traditionel kiste. Derfor reducerer den også miljøbelastningen ved transport.
Kisten er testet og opfylder alle krav til styrke- og miljø.
Bæredygtige bisættelse.
Ved bisættelse er der ligesom ved valg af miljørigtig kiste også mulighed for at vælge en bæredygtig og 100% nedbrydelig urne.
Du er altid velkommen til at kontakte os ved yderligere spørgsmål. Tlf: 50872200
Vil du kontaktes af Søby Begravelse?
Udfyld formularen herunder så kontakter vi dig hurtigst muligt, skriv eventuelt hvilket tidsrum der passer dig bedst. Du er også altid velkommen til at ringe til os på 50 87 22 00
Betalingsbetingelser og merkøb
- Mulighed for yderligere ydelser:
- Vask, iklædning og klargøring af afdøde kr. 1200,-
Hvis det ønskes kan vi hjælpe med at vaske og klæde den afdøde i rent tøj, inden afdøde lægges i kisten. (2 personer)
- Ekstra mand ved udbæring ved hjem / plejehjem / kirke kr. 600,-
Når vi udfører udbæring og flyt fra plejehjem og private hjem, så kommer vi altid to personer, der løfter. Eller hvis det er nødvendigt at løfte kisten ind/ud af kirken i forbindelse med selve ceremonien.
- Et gensyn med afdøde efter kisteilægning, før selve højtideligheden, inklusive kørsel. kr. 1200,-
Nogle mennesker kan have behov for eller ønsker et gensyn med afdøde og tage afsked, enten nogle dage før selve ceremonien eller på selve dagen for begravelsen eller bisættelsen. Dette kan give en følelse af afslutning og mulighed for at sige farvel på egne præmisser.
- Telefon opkald til 50872200 uden for kontortid / aften efter kl. 17.00, samt weekend og helligdage kr. 0
- Tillæg ved udkald hverdage efter kl 17.00, samt weekend og helligdage kr. 1000,-
kr. 1000,- pr. dag
- Urnekørsel kr. 600,-
- Kørsel ud over 20 km i rustvogn / urne kørsel kr. 35 pr. km
- Kørsel med C-markeret dødsattest kr. 600,-
Ved hjemmedød skal begravelsesmyndigheden have den originale dødsattest med politiets påtegning, inden en anmodning om en begravelse/ligbrænding kan imødekommes.
- Kørsel / Flytning af blomster fra kirke/Kapel til kirkegård kr. 975,-
- Sorgterapi kr. 750 ,- pr time
- Weekend Ceremoni kr. 3200,-
- Ceremonileder Bedemand kr. 1800,-
- Varetagelse af udlæg til eksterne leverandører kr. 225,-
Hvis det ønskes at vi varetager udlæg til eksterne leverandører, som for eksempel for avisannonce, blomster, mindesammenkomst, kremering, leje af kapel eller hospitalsgebyr.
- Vores betalingsbetingelser
Opkrævning sendes dagen efter højtideligheden med en betalingsfrist på 8 dage ( 3 dage hvis det er "bisættelse uden ceremoni") Ønskes der længere betalingsfrist kan dette udsættes mod et gebyr på kr. 600,- pr. løbende måned ( 30 dage) Der sendes altid prisoverslag til godkendelse af kunden før højtideligheden.
Spørgsmål til faktura imødekommes og der kan laves individuelle aftaler. Ved for sen betaling følger vi reglerne for rykkergebyrer, men sender altid først en påmindelse. Udsættes betalingen af kunden i mere end 30 dage, pålægges automatisk gebyr på kr. 600,- + rykker og rentegebyr.
Kunden underskriver ved samtalen en fuldmagt der tilkendegiver ovenstående betalingsbetingelser. - Ønskes der længere betalingsfrist kr. 600,-
Kan dette udsættes mod et gebyr på kr. 600,- pr. løbende måned ( 30 dage) eller der kan aftales en individuel afdragsordning